درباره ما

بازار و فروشگاه آنلاین صنایع دستی میراثه در راستای رسیدن به اهداف خود که معرفی و ترویج استفاده از محصولات صنایع دستی ایرانی و حمایت از هنرمندان این عرصه است، در بهار ۱۳۹۶ راه اندازی شد و فعالیت رسمی خود را آغاز نمود. فروشگاه آنلاین میراثه در صدد گسترش فعالیت خود در بازار جهانی و معرفی صنایع دستی ایرانی به سراسر دنیاست.

از سویی دیگر میراثه در تلاش است با ارائه مطالبی مفید درباب صنایع دستی منبعی جامع برای علاقمندان و پژوهشگران این زمینه باشد و در عین حال در صدد تلفیق هنرسنتی و هنر مدرن و به روز کردن و کاربردی‌تر کردن صنایع دستی با تولیدات خاص قدم برمی داریم.

اولین هدف ما آموزش خلاقانه هاست. خلاقانه‌هایی که می‌تواند از وسایل ساده تبدیل به لوازم کاربردی شود. معرفی هنرمندان دست ساز ایرانی است یکی دیگر از اهداف ماست.

ما در ایران هنرمندان جوان و خلاق بسیاری را داریم که دارای تخصص، هنر و توانمندی‌های خاص خودشان هستند اما به دلایل گوناگون مشکلاتی در زمینه ارائه این هنر و خلاقیتشان به جامعه ایران و بین المللی دارند و از این رو برای ارائه هنر خود به شبکه‌های اجتماعی گوناگونی روی آوردند که در این میان افرادی هم به قصد سودجویی از فرصت پیش آمده استفاده می‌کنند، پس چه زیبا می‌شود که تمامی این هنر و هنرمندان مندان از طریق میراثه به صورت رسمی به جامعه معرفی گردند که باعث جلوهٔ رسمی‌تر و زیبا‌تر هنر ایرانی در نظر دیگر ملل نیز باشد.

آخرین هدف ما فروش بهترین و زیبا‌ترین صنایع دستی و دست سازه‌های اصیل و نیز مدرن هنرمندان ایران می‌باشد. میراثه با گردآوری مجموعه‌ای از بهترین و هنرمندان و دست ساز ه‌های لوکس و با کیفیت، تلاش می‌کند تا گامی کوچک در راستای حمایت از هنر و هنرمندان ایرانی بردارد.

چشم انداز

– میراثه در افق سال ۱۳۹۸ مرجع برگزاری رویداد‌های تخصصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی در ایران است.
– میراثه در افق سال ۱۳۹۸ بنیان‌گذار ساختار‌سازی و شبکه‌سازی تخصصی در بین فعالان و هنرمندان صنایع دستی ایران است.
– میراثه در افق سال ۱۴۰۰ بنیان‌گذار اولین فروشگاه زنجیره‌ای صنایع دستی در کشور ایران است.
– میراثه در افق سال ۱۴۰۴ در رویکردی ملی، اولین پارک گردشگری ایران با محوریت معرفی، عرضه و ارائه آثار هنری، گردشگری و جاذبه‌های توریستی تمام استان‌ها و شهر‌های ایران به صورت یکجا و تجمیع‌شده تاسیس می‌کند.

ماموریت

– افزایش بهره‌وری واحدهای فعال در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری با ایجاد شبکه جامع از تمام فعالان این حوزه و کاهش هزینه‌ها با استفاده از توسعه همکاری مشترک
– معرفی هنر و صنایع دستی و گردشگری ایران به جهانیان با هدف افزایش صادرات صنعت تولید محصولات هنری و صنایع دستی و افزایش ارز‌آوری از طریق صادرات غیرنفتی
– ایجاد نوآوری و توسعه فناوری در حوزه‌های مختلف سوغات، گردشگری و صنایع دستی
– ایجاد بستر توسعه و افزایش اعتماد گردشگران از طریق شبکه‌سازی و برندینگ مشترک سازمان‌ها و فعالان حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی

میراثه چیست؟

میراثه پایگاه و انجمنی است در حوزه گردشگری و صنایع دستی که فعالیت‌های آن در سه محور قرار می‌گیرد:
۱. پایگاه الکترونیکی (وب‌سایت) میراثه
– رویکرد اجرایی این پایگاه الکترونیکی، تحلیل و بررسی رویداد‌های حوزه ی صنایع دستی و گردشگری، ارائه آموزش‌های تخصصی به صاحبین کسب‌و ‌کارها و علاقمندان فعال در این حوزه به صورت تخصصی و همچنین فروش محصولات صنایع دستی به عنوان یک MarketPlace در این صنعت است.
۲. برگزارکننده رویداد‌های تخصصی
– میراثه با تجربه‌برگزاری چندین رویکرد تخصصی در حوزه گردشگری و صنایع دستی، به طور مثال رویداد ملی شتابدهی به شبکه سازی صنایع دستی و سوغات، رویداد ملی شتابدهی به شبکه‌سازی سنگ‌های قیمتی و فلزات گران‌بها و … به عنوان متولی و برگزارکننده رویداد‌های صنفی و تخصصی در حوزه صنایع دستی در سال‌های اخیر فعالیت‌ خود را آغاز کرده و به دنبال ایجاد شبکه یکپارچه از متخصصین و ارتباط دهی متخصصان و فعالان و صاحب‌نظران در این حوزه بوده تا بتواند به اهداف خود، یعنی افزایش توسعه، بهره‌وری و کارایی در صنعت گردشگری کشور دست یابد.
۳. مرکز مشاوره
– استفاده از متخصصین و صاحبان نظریه و اساتید دانشگاهی فعال در حوزه ‌گردشگری و صنایع دستی، همچنین کمک به توسعه و افزایش بهره‌وری ارائه مشاوره در حوزه‌های مختلف مانند بازرگانی، تبلیغات، فضای مجازی، برندینگ و … مسئولیتی بزرگ جهت گام نهادن در ایجاد بستر‌های افزایش فروش و ورود به حوزه‌های بین‌المللی با صادرات محصولات این حوزه می‌باشد.

نوآوری خدمت

– نوآوری در این طرح ایجاد شبکه کاربردی از جامعه متخصصان و صاحبین کسب و کار‌های مجازی است که به عنوان بستر هم افزایی از آن برای توسعه با دارا بودن آخرین استاندارد‌های بین‌المللی در امر شبکه‌سازی، می‌باشد.
بازار هدف میراثه
– با درنظر گرفتن رویکرد شبکه‌سازی در حوزه صنایع دستی و گردشگری، می‌توان تمام هنرمندان، صاحبین کسب و کارها، اساتید دانشگاهی، دانشجویان، علاقمندان به این حوزه را مخاطبین و بازارهدف میراثه دانست.

خدمات

– ارائه خدمات مشاوره و منتورینگ تخصصی
– برگزاری رویداد‌های صنفی با هدف ایجاد بستر تبادل تجربه
– شبکه‌سازی در حوزه صنایع دستی و گردشگری با رویکرد توسعه همکار‌ی‌های مشترک بین ذینفعان یک زنجیره تامین
– جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای توسعه و رشد کسب‌و‌کارهای این حوزه
– ارائه خدمات بازاریابی و فروش در بسترهای مجازی و پایگاه اینترنتی میراثه
– ارائه خدمات آموزشی و برگزاری سمینار‌ها و کارگاه‌های تخصصی

برنامه توسعه‌

میراثه بر أساس افق سال ۱۴۰۰ خود در نظر دارد با ایجاد زیرساخت جامع و قابل اعتماد و خلق برندی نامی در صنعت گردشگری و صنایع دستی، اولین فروشگاه‌های زنجیره‌ای صنایع دستی در ایران را راه‌اندازی نماید تا بتواند از این طریق ساختار و بستر ایجاد شده از شبکه‌های فعالان و متخصصین این حوزه، استانداردی جامع و شایسته برای عرضه محصولات هنری و صنایع دستی در کشور ایجاد نماید.
در چشم‌انداز ۱۴۰۴ نیز ساخت و تاسیس اولین پارک گردشگری و صنایع دستی، به عنوان یک پروژه کلی و جاذبه‌ی توریستی بین الملل در دستور کار تیم میراثه قرارداد که در حال انجام فاز صفر یعنی پیش مطالعه و تحقیقات اولیه موضوع است

مدیران میراثه