قلمزنی،کارآفرینی با سرمایه کم

قلمزنی یا قلم‌کاری کارآفرینی هنر دستی با سرمایه کم

حتما هنوز هم دغدغه این را دارید که شما در چه شغلی می‌توانید موفق شوید و از کجا شروع کنید .در این بخش می خواهم شما را با شغل قلم کاری آشنا کنم و بگویم بازار کار قلم کاری یا همان قلم زنی چگونه است ، مراحل اداری آن چیست و چقدر درآمد دارد تا انتخاب برایتان راحت و درنتیجه شروعی موفق داشته باشید .

قلم زنی حرفه‌ای است که بسیار راحت می تونید آموزش بدهید . حتی می‌توانید خانوادگی این کار را انجام دهید و لزومی ندارد برای این کار شخص خاصی را استخدام کنید و حتی وقتی خیلی خوب عمل کنید درآمد بالایی هم خواهید داشت .

در واقع قلمزنی فعالیتی است که هرکسی می‌تواند به راحتی یاد بگیرد و وقتی هم که این کار را شروع کنید دیگر سختی و نگرانی برای پیدا کردن افراد کاردان یا شخص خاصی برای استخدام ندارید چون به راحتی خودتان می‌توانید به هر شخصی آموزش بدهید .

سرمایه لازم برای شروع قلم کاری چقدر است؟

برای راه اندازی کارگاه قلمزنی به ۳ نفر نیرو به همراه ۱۵ میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارید که:

  • سه میلیون آن برای لوازم کار
  • دو میلیون تومان مواد اولیه
  • ده میلیون تومان هم گردش مالی

بازار کار قلم کاری چگونه است؟

برای شناساندن کارتان در واقع یافتن بازار کارتان می توانید در نمایشگاه ها ، در سایت های مجازی ، وورک شاپ ها ، شرکت کنید و تبلیغاتتان را به راحتی انجام دهید .

انواع مشتری های قلم کاری :

خودم دو نوع مشتری دارم ، یکی گالری‌ای است که جنسش را از من تهیه می‌کند .

نوع دوم مشتری‌های خونگی که مجموعه‌دار هستند می باشد و برای تهیه‌ی اجناسشان پیش ما می‌آیند .

مراحل اداری و قانونی قلم کاری چیست؟

اگر بخواهید کارگاه قلم زنی تاسیس کنید کارگاه قلم زنی هم مثل همه ی کارهای دیگر نیاز به مجوز دارد.که با مراجعه به معاونت صنایع دستی می توانید تقضای مجوز دهید که آنها بعد از یک آزمون ساده که قبولی در آن بسیارراحت است جواز را به شما می دهند .

 

قلمزنی

 

تجربه شخصی یک تازه کار:

خانم جوانی که در شغل قلم زنی فعالیت می‌کند می‌گوید : نزدیک یک سال است که قلم زنی را از پدرم آموخته‌ام که توانستم یک جعبه جواهرات مشبک کنم.

که این جعبه جواهرات را به طور خام ۸۰۰ هزار تومان تهیه کردم که پدرم کار قلم زنی آن را و من هم کار مشبک آن را انجام دادم که الان ۸ میلیون برای آن ارزش گذاری کرده‌ایم . حالا خودتان قضاوت کنید ، قلم زنی چه ارزشی دارد ؟ !

درآمد قلم زنی چگونه است؟

اگر نخواهید یک شبه به پایان کار برسید و بقول معروف میلیونر شوید ، قلم زنی یک کار با درآمد بالا است که بدون هیچ سختی می‌توانید آن را شروع کنید . قلم زنی کاری بسیار زیبا و لذت بخش است که وقتی شما این کار را انجام می‌دهید متوجه گذر زمان نخواهید شد .

در واقع قلم زنی یک اثر هنری است که توسط شما خلق می‌شود و هنر شما در ارزشمند ساختن یک ظرف ساده می باشد . کسی که بخواهد این کار را انجام دهد با توجه به استعداد ، پشت کار و انجام مراحل درست می‌تواند به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کند .

درآمد قلم کاری در یک ماه حداقل از ۲ میلیون تومان شروع شده تا ۲۰ میلیون تومان می‌باشد . برای یک ظرفی که دویست و پنجاه هزار تومان خام آن را تهیه کرده و دو ماه روی آن کار کرده‌ام ارزش آن به ۹ میلیون تومان افزایش یافته است .

به عنوان مثال قیمت یک جا قرآنی مشبک کاری شده ۲۰ میلیون تومان است. برای قلمزنی لازم است چشمانتان قوی و توانایی جسمی شما در حدی باشد که که دست نلرزد . لازم به گفتن است که قلم زنی نیاز به مدرک و گذراندن تحصیلات دانشگاهی نخواهد داشت .

لغو دیدگاه

مطالب مشابه

یزد
اصفهان
سوغات مشهد
سوغات شیراز
سوغات و صنایع دستی تبریز