چگونه از محصولات فروشگاه عکاسی کنیم؟

در این آموزش سعی داریم در خصوص یکی از دغدغه های کسب و کارهای آنلاین صحبت کنیم که اون چیزی نیست مگر عکاسی از محصول که به عکاسی صنعتی و تبلیغاتی و یا همان عکاسی محصول هم از اون یاد میکنند. البته از این تکنیک ها در عکاسی با موبایل از محصولات هم می توانید استفاده کنید.

زمانی که اکثر فروشگاه های اینترنتی معتبر و پرفروش ، کانال های تلگرامی پر فروش و پیج های اینستاگرامی پرفروش را بررسی میکنید، یک نقطه مشترک دارند که منجر به راضی و قانع کردن مشتری و بیننده خودشون میشه تا اعتماد کنن و خریدشونو انجام بدن و اون چیزی نیست جز تولید محتوای تصویری مناسب که منجر به فروش بیشتر هم خواهد شد.

میخوایم نکات مفیدی در مورد عکاسی محصول بگیم که اگر این نکاتو توی کسب و کارتون رعایت کنین نتیجه بهتری میگیرید :

بک گراند سفید

برای عکس های اصلی محصول ، حتما عکاسی محصول شما با زمینه سفید عکاسی و ادیت بشه

اگه میبینین در مورد زمینه سفید تصاویر تاکید داریم ، علتش اینه که حتما زمانی که کالاهاتون در یک صفحه کنار هم قرار میگیرن و فقط با عکس های اصلی خودشون نشون داده میشن ، نباید از لحاظ بصری متفاوت از هم دیده بشن ، بکگراند سفید در عکسهای اصلی به شما کمک میکنه تا مخاطب دچار سردرگمی و خروج از سایت شما نشه ! (بهش میگن bounce rate) و منجر به تمرکز مشتری روی تنوع محصولاتتون میشه.

زاویه مناسبی برای عکاسی از هر محصول انتخاب کنید

خیلی مهم هست که زاویه مناسبی برای عکاسی از محصول یا کالایی که قصد معرفی یا فروش اونو دارین ، انتخاب کنید.خیلی مهم نیست که با دوربین عکاسی می کنید یا عکاسی با موبایل !

سعی کنین طوری عکاسی کنین که محصول دفرمه و زشت نباشه!

نورپردازی رو به طور صحیح اجرا کنید ، هدف اینه که جنس و متریال تشکیل دهنده اجزا محصول برای مخاطبتون مشخص باشه

حتما از جزئیات محصول در گالری تصاویر عکس آپلود کنید

عکس از جزئیات محصول

وقتی از جزئیات محصول عکسی به مخاطب خودمون نشون میدیم ، با این کار مخاطبمون داره از نزدیک محصولو میبینه و خیالش راحت میشه که کیفیت محصول چطور هست ؟ و متوجه این موضوع میشه شما ترسی ندارید که محصولو از نزدیک به مخاطباتون نشون بدین.

در عکاسی از محصول با سلیقه و هدفمند باشید :

سلیقه در عکاسی محصول

فرض کنید قرار هست تا از یک بسته ۵۰ یا ۱۰۰ عددی از گیره های کاغذ رنگی هست، ریختن همه این گیره ها توی عکس ، بجز اینکه کادر شمارو شلوغ میکنه و از نظر زیبایی شناسی مشتری شمارو فراری میده و حس بدی القا میکنه کار دیگه ای انجام نمیده!

همونطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید ، براحتی توی یک عکس هم تعداد رنگ ها مشخص هست ، هم تنوع رنگ ها و همچنین جنس و نوع کالا نمایان گر هست و مخاطب شما با دیدن این تصویر لذت بصری هم میبره ، لذتی که قطعا توی ذهنش حتما میمونه و متوجه میشه که شما به مخاطب هاتون احترام میزارید.

در عکاسی از محصول ، سعی کنید ابعاد کالا قابل فهم باشه

مخاطب وقتی کالای شمارو نمیبینه و نمیتونه متوجه ریز و درشت بودن محصول شما بشه ، بهترین راه اینه تا خودتون دست به کار بشید و عکسی به گالری تصاویر محصولتون اضافه کنید که این دیدگاه مفید توی ذهن مخاطب شکل بگیره و با اطمینان کامل خرید انجام بده.

به تعداد کافی، عکس در اختیار مخاطب قرار بدید

به اندازه ای تعداد عکس در گالری تصاویر مربوط به یک محصول قرار دهید که مخاطب از همه زوایای محصول مطلع بشه و بدون دیدن واقعی محصول ، متوجه بشه که مشخصات ظاهری محصول چیه ؟ و اعتماد کنه از شما خرید کنه ! چون شما همه جوانب محصولتونو صادقانه در اختیار بازدیدکننده خودتون قرار دادین.

کمتر مشتری حاضر به خرید محصولی از شما هست که یک دونه عکس غیرواضح داشته باشه!

 

 

لغو دیدگاه

مطالب مشابه

یزد
اصفهان
سوغات مشهد
سوغات شیراز
سوغات و صنایع دستی تبریز